پسری با چوب چهار تراش در اصفهان یخچال درست کرد

با برش ریپ، دانه ها را برش می دهید. در حالی که با برش متقاطع، دانه را برش می دهید.

برش در امتداد دانه یک برش بسیار آسان است. حتی قبل از اینکه اره مکانیکی داشته باشید، اره هایی با دندانه های کم اما بزرگ داشتید، بنابراین تا حد امکان سریع و مستقیم بریدید.

در اصل، چوب چهار تراش در اصفهان را از هم جدا می‌کنید، مثل اینکه می‌توانید آن را با تبر شکافتید، با این تفاوت که برش مستقیم‌تری خواهید داشت.

زیرا ممکن است برخی از الیاف چوب را برش دهید. این برش تمایل به چسباندن تیغه به عنوان شل شدن الیاف چوب دارد.

بریدن دانه ها برای اره بسیار سخت تر است شما باید الیاف زیادی را برش دهید، و معمولاً از اره ای با دندانه های کوچکتر استفاده می کنید اما تعداد زیادی از آنها.

چوب چهار تراش در اصفهان

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود دندان های شما کمتر یا بیشتر شود، مربوط به مقدار گرد و غبار اره ای است که پس از هر برش باید تخلیه کنید.

از آنجایی که ریپ راحت تر است، برای انجام آن به فضای بیشتری بین دندان ها نیاز خواهید داشت. تمام برش ها روی یک تکه چوب با اره ریوبا (یک طرف ریپ، یک طرف ضربدر) انجام می شود.

بلافاصله می توانید ببینید که برش ریپ با تیغه ریپ دو برابر عمیق تر می شود هر دو برش با کشیدن تیغه در طول کامل آن 3 بار انجام شد.

همچنین، بلافاصله می‌توانید ببینید که برش متقاطع با تیغه ضربدری به خوبی بیرون می‌آید، در حالی که برش متقاطع با تیغه ریپ خوب، بسیار عالی نیست.

برش ریپ برشی در طول طولانی ترین بعد تخته یا ورق است. برش متقاطع برشی در امتداد ابعاد کوتاهتر تخته یا ورق است.

نمونه‌ای از برش ریپ می‌تواند برش یک ورق تخته‌لای 4 فوت در 8 فوت به ورق 3 فوت در 8 فوت باشد. در این صورت شما باید 1 فوت از ورق جدا کنید.

نمونه ای از برش متقاطع می تواند برش تخته ای به طول 1 اینچ در 6 اینچ در 6 فوت به طول 4 فوت باشد.

تفاوت تیغه های مورد استفاده برای این نوع برش ها با پاسخ پاسکال توضیح داده شده است.