مارچوبه خشک سبب درمان آلزایمر می شود

فیبر غذایی برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است. فقط نصف فنجان مارچوبه خشک حاوی 1.8 گرم فیبر است که 7 درصد نیاز روزانه شما را تشکیل می دهد.

مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات غنی از فیبر ممکن است به کاهش خطر فشار خون بالا، بیماری قلبی و دیابت کمک کند.

مارچوبه به خصوص سرشار از فیبر نامحلول است که حجم مدفوع را افزایش می دهد و از حرکات منظم روده پشتیبانی می کند. همچنین حاوی مقدار کمی فیبر محلول است که در آب حل می شود و یک ماده ژل مانند در دستگاه گوارش ایجاد می کند.

فیبر محلول، باکتری های دوست روده مانند بیفیدوباکتریا و لاکتوباسیلوس را تغذیه می کند.

افزایش تعداد این باکتری‌های مفید در تقویت سیستم ایمنی و تولید مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های B12 و K2 نقش دارد.

خوردن مارچوبه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی غنی از فیبر یک راه عالی برای کمک به رفع نیازهای فیبر و حفظ سلامت دستگاه گوارش است.

مارچوبه

مارچوبه به عنوان منبع خوبی از فیبر، منظم بودن و سلامت گوارش را تقویت می کند و ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت کمک کند.

مارچوبه منبع عالی فولات است که به عنوان ویتامین B9 نیز شناخته می شود.

فقط نصف فنجان مارچوبه 34 درصد از نیاز روزانه فولات را برای بزرگسالان و 22 درصد از نیاز روزانه زنان باردار را تامین می کند (1).

فولات یک ماده مغذی ضروری است که به تشکیل گلبول های قرمز خون و تولید DNA برای رشد و نمو سالم کمک می کند. به ویژه در مراحل اولیه بارداری برای اطمینان از رشد سالم کودک بسیار مهم است.

دریافت فولات کافی از منابعی مانند مارچوبه، سبزیجات برگ سبز و میوه ها می تواند در برابر نقایص لوله عصبی از جمله اسپینا بیفیدا محافظت کند.

نقص لوله عصبی می تواند منجر به طیف وسیعی از عوارض شود، از مشکلات یادگیری گرفته تا عدم کنترل روده و مثانه تا ناتوانی های جسمی.

در واقع، فولات کافی در دوران قبل از بارداری و اوایل بارداری بسیار حیاتی است که مکمل های فولات برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای زنان توصیه می شود.

مارچوبه سرشار از فولات (ویتامین B9) است، یک ماده مغذی مهم که به کاهش خطر نقص لوله عصبی در دوران بارداری کمک می کند.