قهوه گانودرما برای رشد قد کودکان بسیار مفید است

اگر قهوه گانودرما می نوشید و اخبار را دنبال می کنید، احتمالاً متوجه این الگو شده اید. یک مطالعه اخیر نشان داد که قهوه، حتی شیرین شده، با فواید سلامتی مرتبط است. اما مطالعات دیگر به نتایج متفاوت تری رسیده اند.

چه چیزی باعث این نوسانات آونگی در وضعیت سلامتی قهوه می شود؟ مانند یک فنجان قهوه خوب، پاسخ پیچیده است، اما به نظر می رسد در طبیعت انسان و عمل علمی خلاصه می شود.

اما آیا این احتمال وجود دارد؟ در نوشیدن قهوه، ما یک دم نوش پیچیده را مصرف می کنیم که به معنای واقعی کلمه شامل هزاران ماده شیمیایی است، از جمله ماده ای که برای منصرف کردن گیاهخواران از خوردن گیاه قهوه تکامل یافته است.

شروع صبح ما از یک سم گیاهی ناشی می شود. فواید سلامتی احتمالی قهوه به طور کلی به مولکول های دیگر موجود در دم کرده، اغلب آنتی اکسیدان ها از جمله پلی فنول ها، گروهی که در غلظت های قابل توجهی در قهوه یافت می شوند، نسبت داده می شود.

اما آنها و سایر آنتی اکسیدان ها در بسیاری از گیاهان مانند کلم بروکلی یا زغال اخته و در غلظت های بالاتر نیز یافت می شوند. در سطح جهانی، ما روزانه حدود دو میلیارد فنجان قهوه مصرف می کنیم.

این مقدار زیادی قهوه است، و بسیاری از کسانی که میل می کنند می خواهند بدانند که قهوه با ما چه می کند، علاوه بر این که ما را از خواب بیدار می کند.

به عنوان یک گونه، ما اغلب به صورت هذیانی خوش بین هستیم. ما می‌خواهیم دنیا بهتر، شاید ساده‌تر از آنچه هست باشد. ما با همان عینک های گلگون به فنجان صبحگاهی نگاه می کنیم.