فروش میلیاردی سماق اعلا توسط فقیر تبریزی

چه کسی می دانست که تقریباً نیمی از گیاهان اطراف ما خوراکی هستند؟ برای بسیاری سماق اعلا یکی از این گیاهان است. خوشه های توت سماق هزاران سال است که هم به عنوان غذا و هم به عنوان دارو استفاده می شود.

در اینجا برخی از فواید سماق و نحوه استفاده از آن در خانه آورده شده است.

سماق سمی نیست؟ نه، این نوع سماق نیست. انواع مختلفی از سماق خوراکی وجود دارد. آنچه ما سماق سمی می نامیم کاملاً متفاوت است. سماق سمی سفید است نه قرمز و شباهت کمی به انواع خوراکی آن دارد.

سماق Staghorn دارای انواع توت های قرمز تیره یا دروپه و ساقه های تیره است. سماق صاف مناطق خشک و صخره ای را ترجیح می دهد و توت های صافی دارد. سپس سماق کوتوله و سماق شیرین وجود دارد.

به نظر می رسد که Staghorn متداول ترین است، حداقل در منطقه من و این چیزی است که در اینجا در این پست نشان داده شده است.

توت ها سرشار از اسید مالیک و ویتامین C هستند. آنها مانند لیمو ترش و مانند موز نارس قابض هستند. سماق طعم گیاهی قوی ندارد، بیشتر فقط ترش است.

سماق یک غذای اصلی در غذاهای خاورمیانه است. همچنین برای هزاران سال توسط قبایل بومی در آمریکای شمالی مورد استفاده قرار گرفته است.

سماق

سماق را می‌توانید از فروشگاه‌های مجلل، بازارهای مواد غذایی خارجی تهیه کنید یا آن را تهیه کنید. مردم در سراسر جهان از این ادویه آشپزخانه هم به عنوان غذا و هم به عنوان دارو استفاده می کنند.

فواید سماق برای سلامتی
سماق گیاهی بی ادعا است که تحقیقات شگفت انگیزی در پشت آن انجام شده است. دانشمندان بیش از پنجاه سال است که فواید سماق را بررسی کرده اند. بومیان مدت طولانی تری از آن استفاده کرده اند. بر اساس مطالعات، سماق سرشار از فنل و فلاونوئید است. این گیاه همچنین ضد التهاب، ضد میکروب و سرشار از مواد مغذی است.

از لحاظ تاریخی برای فهرستی از مسائل بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، و تحقیقات مدرن این را حتی بیشتر تأیید می‌کند.

سماق به عنوان قابض، بافت ها را رنگ می کند. برای اسهال، هموروئید، ادرار زیاد و خونریزی استفاده می شود. سماق همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. فواید سماق آن را برای سلامت پوست، عفونت ها و زخم ها مفید می کند.

مطالعه ای در سال 2014 به بررسی اثرات سماق روی باکتری های دهان پرداخت. سماق نه تنها با باکتری ها مبارزه می کند، بلکه به جلوگیری از بیوفیلم ها نیز کمک می کند.

تحقیقات انجام شده در سال 2004 نیز باکتری ها و سماق را مورد بررسی قرار داد. این گیاه در برابر هر شش سویه مختلف موثر بود. سماق مانند پیاز به کشتن سالمونلا، E. coli و سایر باکتری‌هایی که اغلب در غذاهای بد یافت می‌شوند کمک می‌کند.