در هند از لیمو ترش تازه برای ساخت مصالح ساختمانی استفاده می کنند

به گفته دپارتمان باغبانی دانشگاه پوردو، لیمو ترش تازه یکی از محبوب ترین مرکبات اسیدی است. منشأ آنها ناشناخته است، اگرچه برخی باغبانان نظریه می دهند که آنها از شمال هند آمده اند.

لیمو سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیتونوترینت ها و آنتی اکسیدان ها است. آنها به ویژه منابع خوبی از ویتامین C و فولات هستند.

لیمو در سراسر جنوب اروپا، خاورمیانه و شرق آسیا رشد می کند. آنها توسط کریستف کلمب در سال 1493 به دنیای جدید آورده شدند. امروزه، تولیدکنندگان پیشرو لیمو عبارتند از: کالیفرنیا، آریزونا، ایتالیا، اسپانیا، یونان، ترکیه، قبرس، لبنان، آفریقای جنوبی و استرالیا.

لیمو در تمام طول سال در دسترس است اما تابستان فصل اوج آن است. لیمو یک میوه بسیار متنوع است. می‌توانید آن‌ها را به صورت ورقه‌ای بخورید، آب لیموی سالم بنوشید، لیموناد درست کنید.

غذا را با آن تزئین کنید، پوست آن‌ها را شیرین کنید و از آب و پوست آن‌ها در آشپزی و غیره استفاده کنید. آلیسا رامسی، متخصص تغذیه ثبت شده در نیویورک، متخصص قدرت و تهویه مطبوع و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می گوید: لیمو سرشار از ویتامین C، فولات، پتاسیم، فلاونوئیدها و ترکیباتی به نام لیمونین است. لیمونین ها در آب لیمو یافت می شوند.

با توجه به سالم ترین غذاهای جهان، یک چهارم فنجان آب لیمو حاوی 31 درصد از مصرف توصیه شده روزانه ویتامین C و 3 درصد فولات و 2 درصد پتاسیم است که همگی برای حدود 13 کالری است. یک لیموی خام کامل حاوی 139 درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه است و 22 کالری دارد.

مطالعات اخیر نقش لیمو را در دسترسی به کاروتنوئیدها، که فیتونوترینت‌های مفید، از سایر غذاها در طول فرآیند گوارش هستند، بررسی کرده‌اند.

کاروتنوئیدها می توانند دسترسی زیستی و فراهمی زیستی کمی داشته باشند، به این معنی که حتی اگر یک غذای غنی از کاروتنوئید مانند هویج بخورید، ممکن است بسیاری از کاروتنوئیدها را جذب نکنید.