هنگام ساخت انگشتر، باید به نواری که سنگ روی آن قرار گرفته است فکر کنید.
در حالت ایده آل، بند انگشتر نامزدی طلا یا پلاتین ساخته شده است.
وقتی شروع به صحبت کردن رنگی می کنید، بحث داغ می شود آنها شبیه به هم هستند، بنابراین در رقابت طلای سفید و پلاتین، چه کسی باید برنده شود؟
اگرچه طلای سفید و پلاتین شبیه به هم هستند و رنگ نقرهای دارند، اما این دو در واقع از نظر رنگ، دوام و قیمت کاملاً متفاوت هستند.
پلاتین تا حدودی سفیدتر، و حدودی قوی تر از انگشتر طلا سفید با قیمت گرانتر است.
اولین قدم در انتخاب فلز مناسب برای حلقه نامزدی، دانستن تفاوت بین آنهاست.
طلای سفید یک فلز محبوب برای حلقه های نامزدی است که بیشتر رنگ نقره ای در رنگ سفید دارد.
از ترکیب آلیاژ طلا با انواع فلزات سفید مانند نقره، نیکل و پالادیوم ساخته شده است.
مقدار آلیاژ مخلوط در مقابل طلا، عیار یا خلوص طلا را ایجاد می کند.
طلای بیست و چهار عیار خالص در نظر گرفته می شود، اما همچنین نرم است و به راحتی آسیب می بیند، که آن را برای استفاده روزمره غیر عملی می کند.
به همین دلیل است که طلا را آلیاژ می کنند تا بادوام تر شود.
طلای سفید هجده عیار یک فلز کلاسیک با درجه خلوص بالا در قلمرو طلا است.
از 75 درصد طلا و تنها 25 درصد آلیاژ تشکیل شده است که به آن ارزش بالایی می دهد.
قطعات ساخته شده از طلای سفید 14 عیار دوام بیشتری دارند، زیرا از 58.3٪ طلا و 41.7٪ آلیاژهای خالص تشکیل شده اند.
انگشتر هوشمند دارای قابلیتهای فراوان است که استفاده از آن امروزه بسیار رواج پیدا کرده است.
تفاوت بین طلای سفید 14 عیار و 18 عیار فراتر از خلوص است و به دوام می رسد: از آنجایی که طلای سفید 18 عیار کاملاً نرم و چکش خوار است، طلای سفید 14 عیار اغلب گزینه بهتری در نظر گرفته می شود.
اگرچه ممکن است کیفیت طلا توسط آلیاژها کاهش یابد، اما بسیار قوی تر، بادوام تر و مقاوم تر در برابر خش است.
تفاوت رنگی نیز وجود دارد: طلای سفید 18 عیار به دلیل خلوص بالاتر، سفیدتر و درخشانتر از طلای سفید 14 عیار به نظر میرسد، اما به ندرت حلقههای نامزدی طلای سفید را میبینید که روکش رودیوم ندارند.
دستبند طلا زنانه در انواع طلا سفید و زرد موجود است که افراد با توجه به سلیقه آن را خریداری می کنند.
روکش رودیوم، که هر دو حلقه نامزدی طلای سفید 14 و 18 عیار دارند، درخشش و درخشندگی واقعاً سفیدی را به محیط می بخشد که مردم دوست دارند.
- منابع:
- تبلیغات: