تنها با کوله ای پر از قارچ خوراکی جنگلی گیلان به دور دنیا سفر کنید

قارچ ها این موهبت خوشحال کننده را دارند که غذاهای اطراف خود را طعم بهتری می دهند، در حالی که فقط مقادیر بسیار کمی چربی، کالری یا کربوهیدرات به آن اضافه می کنند.

فراتر از آن، قارچ خوراکی جنگلی گیلان دارای تعدادی فواید سلامتی هستند، اگرچه شواهد برای برخی ادعاها قوی تر از سایرین است.

قارچ Crimini یکی از تنها منابع غذایی طبیعی ویتامین D است و قارچ یکی از معدود غذاهایی است که حاوی ژرمانیوم است، یک ماده معدنی کمیاب که به بدن شما کمک می کند تا اکسیژن را به طور موثر استفاده کند و از اثرات مخرب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

بسیاری از قارچ ها همچنین منابع خوبی از سلنیوم، یک ماده معدنی آنتی اکسیدانی، و همچنین مس، نیاسین، پتاسیم و فسفر هستند. علاوه بر این، قارچ ها پروتئین، ویتامین C و آهن را تامین می کنند.

قارچ
Fresh Oyster Mushrooms

از آنجایی که دیواره سلولی آنها غیرقابل هضم است مگر اینکه در معرض گرما قرار گیرد، باید قارچ ها را بپزید تا از فواید تغذیه ای آن بهره مند شوید.

فیبر رژیمی
قارچ ها منبع خوبی از کیتین نامحلول و بتا گلوکان های محلول هستند که هر کدام نوعی فیبر هستند که در سلامت انسان نقش دارند.

فیبر نامحلول برای هضم صحیح بسیار مهم است، در حالی که فیبر محلول می تواند افزایش قند خون بدن شما را بعد از غذا کاهش دهد و همچنین می تواند به تعدیل فشار خون و کلسترول شما کمک کند.

مطالعه‌ای در سال 2014 که در مجله علوم غذایی چک منتشر شد، قارچ‌های دکمه‌ای سفید – Agaricus bisporus – و 19 مورد دیگر را از نظر محتوای فیبر و نسبت فیبر نامحلول به محلول در آنها ارزیابی کرد.

این مطالعه به این نتیجه رسید که همه قارچ‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند، منابع خوبی از فیبر رژیمی بودند و بسیاری از قارچ‌های وحشی ارزشمند، مانند خوک‌ماهی، به‌ویژه دارای فیبر محلول بالایی بودند.