با پختن پوست بادام درختی و آب حاصل از آن موهای خود را رنگ کنید

از پاشیدن مقداری روی خیر گرفته تا مادرتان که از شما می‌خواهد هر روز صبح پوست بادام درختی خیس خورده بخورید، همه در زندگی‌شان زمانی بادام داشته‌اند.

این آجیل ترد است و برای سلامتی، حافظه، مو و پوست شما مفید است. بیایید در مورد این آجیل ها که به راحتی در هند موجود است بیشتر بدانیم.

بادام چیست؟
بادام در اصل دانه هایی است که روی درختان بادام رشد می کنند. ریشه اکثر این درختان خاورمیانه و جنوب آسیا است. بادام حاوی چندین ماده مغذی، چربی خوب و ویتامین است تا سلامت کلی شما را تقویت کند. اینها در هند با نام بادام نیز شناخته می شوند.

آنها را می توان با پوست یا بدون پوست مصرف کرد. آجیل مزه کره ای دارد و می توان آن را به صورت خام یا بو داده مصرف کرد. چندین شکل دیگر از بادام مانند شیر، روغن یا کره وجود دارد.

ارزش غذایی بادام
برای کسانی که نمی‌دانند بادام برای سلامتی مفید است، بادام همچنین یک غذای فوق‌العاده نامیده می‌شود و یکی از سالم‌ترین آجیل‌ها برای میان‌وعده است.

آنها حاوی نیاسین، کلسیم، ویتامین E، فیبر و ریبوفلاوین بالایی هستند. این آجیل های کوچک همچنین حاوی مقدار خوبی از اسیدهای چرب امگا 6، پتاسیم، منیزیم، امگا 3 و روی هستند.

این آجیل کوچک حاوی چربی های تک غیراشباع، فیبر، پروتئین های گیاهی و مواد مغذی مهمی مانند ویتامین E است. از این رو، بادام می تواند سلامت پوست و مو را بهبود بخشد و سطح کلسترول، التهاب و سلامت قلب را کنترل کند.

پوست بادام درختی

فواید بادام برای پوست
بادام فواید متعددی برای پوست دارد. این آجیل سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است که می تواند فواید زیادی برای پوست شما داشته باشد.

1. پوست مرده را از بین می برد
بادام را می توان به عنوان یک لایه بردار استفاده کرد که به پوست کمک می کند تا از شر هر گونه آلودگی خلاص شود. سلول های مرده را از پوست شما پاک می کند. این کار سلول های پوست را بازسازی می کند و در نتیجه پوست شما را درخشان می کند.