با خوردن مارچوبه سبز 15 سال به عمر خود اضافه کنید

مارچوبه، گیاهی چند ساله از خانواده سوسن که به آن چند ساله یا گرمسیری نیز می گویند، به دلیل شکل کشیده و بافت ترد، به عنوان یک ماده غذایی به طور گسترده در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

مارچوبه سبز که در ایالات متحده و اروپا به طور گسترده برای سالاد استفاده می شود، سرشار از ویتامین، کلسیم و پتاسیم و همچنین آسپاراژین است، اسید آمینه ای که در تسکین خماری بسیار موثر است، بنابراین برای سلامتی مفید است.

 به طور خاص، تاثیر آن در پیشگیری از پیری، پیشگیری از بیماری های قلبی و پیشگیری از سرطان شناخته شده است.در این راستا، رسانه علمی آمریکایی Live Science.com اخیرا “ویژگی های تغذیه ای مارچوبه” را در یک نگاه معرفی کرده است.

مارچوبه

مارچوبه سرشار از ویتامین های B و K است و اسید آمینه آسپاراژین برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید است. ویتامین های B به طور متوسطی هموسیستئین را تنظیم می کنند، اسید آمینه ای که تأثیر زیادی بر بیماری قلبی دارد.

 ویتامین K از لخته شدن خون جلوگیری می کند و به خون سالم کمک می کند تا به قلب برسد و آسپاراژین سدیم مضر را در بدن ترشح می کند.

ویتامین B که سرشار از مارچوبه است، بر متابولیسم جدید تأثیر می گذارد و به کنترل مناسب قند خون کمک می کند.

آنتی اکسیدان های غنی از مارچوبه احتمال ایجاد دیابت نوع 2 را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. بر اساس مطالعه ای که در سال 2011 در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، آنتی اکسیدان های موجود در مارچوبه به خوبی ترشح انسولین را در بدن کنترل می کنند و عملکرد سلول های β را بهبود می بخشند و در نتیجه از بروز دیابت جلوگیری می کنند.

گلوتاتیون، یک آنتی اکسیدان و پلی پپتید کریستالی موجود در مارچوبه، تأثیری بر کند کردن روند پیری بدن دارد و همچنین از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. 

همچنین بر اساس مطالعه دانشگاه تافتز در آمریکا، اسید فولیک و ویتامین B12 موجود در مارچوبه از زوال شناختی جلوگیری می کند و به حفظ حافظه و قضاوت شفاف حتی در سنین بالا کمک می کند.